Twenty Virtues of Imam Ali’s (PBUH) Preeminance
عشرون منقبة في أسبقية امام علي (ع)
المؤلف: الشيخ عبدالله اليوسف
الطبعة: الأولى
سنة الطبع: 2021م
عدد الصفحات: 121
مرات العرض: 47093
القراءة والتنزيل: عدد مرات التنزيل: (606) قراءة حجم الملف: 1 م.ب

يستعرض هذا الكتاب بصورة مجملة عشرين منقبة من مناقب وفضائل الإمام علي الذي لم يسبقه إليها سابق، ولن يلحق بها لاحق، بل كان هو الأول في الظفر بها، وهي تبرز مكانة وفضل أمير المؤمنين ، وأسبقيته في الأمور المهمة والمفصلية في مسيرة الإسلام.

يتناول هذا الكتاب أهم أوليات الإمام علي وأسبقيته على غيره، مع ذكر الدليل على ذلك من أمهات الكتب الحديثية والتاريخية من الطرفين، لتعرف الأجيال الشابة مكانة الإمام علي وفضله بلغة معاصرة وسلسة ومختصرة.


Twenty Virtues of Imam Ali’s (PBUH) Preeminance
 

This book overviews twenty virtues of Imam Ali’s which were not nor will be found in any man before or after him. He was the first and the only to hold them. Such virtues manifest the preeminence and superiority of the Commander of the Faithful in the essentialities of Islamic movement.

This book discusses the most important virtues of Imam Ali’s preeminence over all others, supported by evidence from canonical  hadith and historical books from both schools, aiming to spread knowledge of Imam Ali’s position and preeminence among the youth generations in a contemporary, smooth, and concise language. 

Imam Hussain and the Establishment of Human Rights
Manifestations of Mercy and Blessing in the Biography of the Holy Messenger (PBUH)